Het Porsche Museum

12 september 2015

Zaterdag 12 september Om 8.15 uur afgereisd naar Stuttgart en in drie kwartier waren we bij het Museum. Voor het museum stond een aantal gebruikte Porsches, waarvan wij dachten dat ze die aan de man wilden brengen.( de showroom is tegenover het museum, dus vandaar.) Maar later dacht Rieks dat je die kon huren, om eens te ervaren hoe het is om in een Porsche te rijden. Dat scheen per uur te kunnen, maar dat had je van te voren op internet geregeld moeten hebben. dus wij moeten toch nog een keer heen, want dat lijkt ons ook wel heel leuk, en nu ik zoveel over de techniek te weten ben gekomen, ben ik toch eigenlijk ook erg nieuwsgierig hoe dat rijdt. Toen het museum in. Het is geheel in zwart/ wit uitgevoerd, zodat de prachtig vormgegeven, glanzend opgepoetste en soms felgekleurde auto's goed uitkomen. Ook architectonisch is het een hypermodern mooi gebouw. Van 9 tot 1 uur alleen maar gekeken, gelopen en gefotografeerd ( ik zal zo een flink aantal foto's toevoegen aan de fotogalerij, ik hoop dat jullie er dan een goed beeld van krijgen)' daarna een heerlijk broodje zalm en een goeie cappuccino genomen ( alles ist hier hoechste Qualitaet!)

's Middags zijn we gaan shoppen in het centrum van Stuttgart, dat megagroot is. ook nog even een kerk binnengelopen voor " funfzehn minuten Atempause, Musik und Gebet. Heel mooi glas in lood en prachtige orgelmuziek. Op zoek naar een kleertje voor Lauren liep ik een s Oliver winkel binnen en vroeg aan een vriendelijke juffrouw die klanten voor de klantenkaart aan het werven was of ze ook babykleertjes verkochten. ja hoor zei ze en kijk eens, ze drukte mij een blikje in handen hier is meteen iets lekkers voor u. Nadat we super geslaagd waren en weer buiten liepen, het was behoorlijk warm, 28 graden, zeg ik tegen Rieks , we gaan meteen dat frisje soldaat maken, dus ik trek het blik open en neem een slok, was het wijn. Ja dat stond er ook op, pro sec, maar ik had nog nooit pro secco uit blik gezien, dus ik dacht dat dat iets anders moest betekenen, helaas was het niet koud, dus we hadden er vet spijt van dat we het opengetrokken hadden, maar we wilden het ook niet wegdoen, dat was zonde, dus liepen we samen uit een blikje pro secco te slurpen, een beetje vreemde ervaring. Net weer lekker gegeten bij de Griek, er is niet veel auswahl aan restaurants hier in de buurt, maar dat hindert niet want het eten was net zo lekker als gisteren. Morgen vroeg op voor de laatste etappe naar  Home sweet Home. See you.