Hvar

30 augustus 2015 - Hvar, Kroatië

Zondag 30 augustus

Vandaag zijn we verhuisd van het vasteland naar het eiland Hvar. Om 10 uur 's morgens vertrokken we van Makaskar naar Drvenik, waar om 12 uur de Ferry naar Hvar zou vertrekken. Om 11.55 uur aangekomen ging Rieks maar meteen een kaartje kopen. Na vijf minuten wachten ( we waren auto 5 in de rij, moesten we opeens hoppa de pont op, want we gingen( ingelaste boot omdat aan de overkant een rij van hier tot Tokyo stond voor de terugvaart, nou ja, ons hoor je niet klagen) Het was een uur varen. Aan de overkant moesten wij nog zo'n 75 km rijden om in Hvar stad te komen waar we dachten dat ons appartement was. Dat ging niet zo hard want het was een tweebaansweg midden over het eiland. Het was nogal een droog eiland met weinig indrukwekkends langs de weg, dus ik dacht , wat gaan we hier eigenlijk doen die zes dagen dat we hier zijn. Om ongeveer half twee kwamen we aan bij de stadsgrens van Hvar ( inmiddels was het wel wat bevolkter en leuker geworden) en Rieks ging even het adres van het appartement in de navigatie zetten. Milna 12. Hvar. Het was ons ANS totaal onbekend. Dan maar de coordinaten ingeven. Ja, dat punt was 95 km. van waar we ons bevonden en we waren al aan het eindpunt van het eiland, dus dat betekende 95 km terug????? Ik kreeg ineens enorme pijn in mijn buik, hadden we zo slecht zitten opletten bij het boeken. De stad heet Hvar, maar het hele eiland heet ook Hvar . Moesten we nu weer helemaal terug naar het begin? Rieks werd er ook wat snauwerig van. Naar de  VVV en daar maar vragen. Ja, u moet naar Milna, ja sukkel maar waar is Milna. Ineens ging bij Rieks het licht aan, hij had onderweg een bord met Milna gezien. We moesten 5 km. terugrijden en daar was een afslag naar een allerliefst klein dorpje aan de kust. Geen straten alleen maar huisnummers. Een fijn appartement met een groot terras waar we nu lekker in de wind zitten, zodat we toch afkoelen zonder airco. Overdag was het hier 32 graden en dat is ook niet helemaal onze cup of tea. We lezen dat het weer in Nederland behoorlijk van slag is en dat vinden we heel sneu voor jullie. ( dat is geen leedvermaak.) zelf zou ik een regenbui hier echt niet erg vinden, dan koelt het misschien een beetje af. Maar voorlopig gaat na een heerlijke zelfgekookte maaltijd met een lekker glas witte wijn weer alles ganz paletti mit uns.