Starigrad

1 september 2015 - Milna, Kroatië

Vandaag dinsdag 1 september zijn we naar Stari Grad geweest. Stari Grad betekent oude stad. Ze hebben hier bij opgravingen bewijzen gevonden dat dit een van de oudste steden van Europa is ( 384 jr. v. Chr.) Het zal wel. Het is nu een mooi oud havenstadje en lekker rustig. Hiervandaan gaat ook de ferry die we zaterdag a.s. nemen om in twee uur naar Split te varen en dan door te reizen naar Zadar, ons volgende adres. Gisteren zijn we naar Hvar stad geweest, de hoofdstad van dit eiland en ook het mooist. Hier vind je weer de jetset boten en bijbehorende mensen, dus de winkeltjes en restaurants hebben ook een wat sjiekere uitstraling.

's Avonds gegeten bij een restaurant/hotel aan het strand in ons piepkleine dorpje Milna. Super gezellig en van eenzame klasse ( hier het lekkerst gegeten tot nu toe en voor helft van de prijs van het beroerde eten in Makarska. Op de planten rondom het terras een kolibrievlinder aan het werk gezien en gefotografeerd.(zo'n zelfde als bij Len in Briancon) Helaas kan ik geen foto sturen want we kunnen de foto's niet van het toestelletje van Rieks op de iPad krijgen. Door de vlinder raakten we in contact met Jo Anne en Gerard van een tafeltje verderop. Zij kwamen uit Philladelhia. Lang en gezellig mee gesproken en ja als we naar de States gaan en we komen ooit in Philladelphia dan moeten we langskomen. Zij komen misschien ooit wel naar Nederland. Het was in ieder geval heel leuk.

Vandaag weer eens zelfgekookt, pasta, ook lekker. Ik zit op ons terras te bloggen en er stak net een windje op, heerlijk, maar na tien minuten al weer voorbij, lijkt het. De temperatuur is hier wel een beetje TE voor ons allebei. 's Morgens begint het al met 28 graden en loopt dan wel op tot 35 in de loop van de dag.  Gelukkig hebben we 's nachts de airco, al heeft dat af en toe ook zo zijn beperkingen voor degene die er het dichtstbij ligt. Dit is het weer voor vandaag.

1. Madeline:
    1 september 2015
    Dat ziet er relaxed uit. Leuk dat papa zoveel aan het zwemmen is. Geniet nog even van de warmte. Die is hier denk ik wel voorgoed verdwenen.
    Groetjes