Laatste dag Hvar

4 september 2015 - Hvar, Kroatië

Vandaag 4 september voorbereidingen getroffen voor ons vertrek van morgen. Dus kaarten gekocht voor de ferry naar Split (twee uur varen) van Split naar Zadar is ongeveer 160 km over de snelweg dus geen enorme afstand. Vandaag nog even gezwommen voor het eerst op het FKK strand, zo konden we de badpakken en handdoeken alvast droog inpakken. Het is een van de drie strandjes hier en we hadden het nog niet gezien. Het stelde ook niet veel voor, maar wel lekker koel tussen de bomen. er waren maar zes mensen, met ons erbij acht. Een meneer lag te lezen met een wierookstaafje aan, relaxed joh. overigens wel allemaal mensen van onze leeftijd. 's Avonds voor het laatst lekker gegeten bij Fortuna, ons dorpsrestaurant. Er brak een enorm onweer los, dus allemaal naar binnen. Twee mensen geloofden het niet en dachten dat het wel los zou lopen, dus bleven stoer onder de lekkende rieten parasol zitten totdat de eigenaar zei, dat op het terras niet bediend werd. Later bleek dat Hijj een roker was, dus stond hij af en toe bij de deur met een chagrijnig gezicht een peuk weg te werken. Aangezien het nog steeds niet lukt om foto's op de iPad te krijgen, behalve wanneer ik ze met de iPad  maak, is het aanbod van foto's karig vandaag. Ik heb een foto toegevoegd van de folder van Bare Sailing, zodat jullie een beetje een idee krijgen van de Blue Cave en de Green Cave etc. Ik hoop ook dat het verslag dat uit twee delen bestaat, helemaal is overgekomen. Zo niet, mail het mij even, dan kan ik proberen er wat aan te doen.